Week 4 Stage München

8 juni 2017

Ik begin steeds wennen in Duitsland met de taal gaat het iets beter en ik snap nu heel goed hoe het bedrijf in elkaar zit. Ik vind het een erg goede stage en ik leer hier erg veel. Ze bieden mij veel zelfstadigheid en kansen. Sinds deze week zit Nick ook bij Frugee. Deze week lopen we veel apart mee met een paar collega's om te zien wat hun Baan precies inhoud ook neem ik al veel taken over Van Florian Braun. Frugee wordt gerunt door Christoph Buchner Maar hij is er eigenlijk bijna nooit ik heb hem een keer gezien. Omdat hij ver weg woont, Thuis veel werkt en hij is druk want, Hausladen is ook van hem. Op Frugee zijn daarom twee Personen gezet die alles doen zij zijn niet officieel eigenaar Maar ze doen wel al het werk. Dit zijn Florian Braun en Julius Wenzel. Julius is Meer van de Marketing kant en Florian van de inkoop en verkoop en zorgt dat alle dingetjes geregeld worden. Ik Loop het meest mee met Florian en ik heb al veel geleerd. Ik neem al veel taken van hem over zoals ik al vermeld had. Ik organiseer de touren vaak. Dit houd het volgende in: Er kwamen op woensdag 4 vrouwen die de fruitmanden inpakken die de volgende dag bezorgt worden. Voor dat de vrouwen komen zorg ik ervoor dat de tafels met weegschalen, het fruit, de manden, de pallets en overige dingen klaar staan. Als de vrouwen er zijn check ik of ze het goed doen en zet ik de fruitmanden op juiste volgorde bij de goede tour er zijn 3 touren. Ook heb ik de week fruitmanden bezorgd bij verschillende bedrijven in de stad. Dit is ook erg leuk want, je komt bij plekken zoals de Japanse Ambassade en Sony.

1. Christian Bauhaus:
    8 juni 2017
    Hallo Max,

gut, dass es dir in Muenchen gefaellt! Verder in het Nederlands: ik hoop ook dat je de omgeving gaat verkennen...super natuur...veel meren en dan de alpen...geniet ervan!

Alles Gute!!
  2. Nicolle Drost:
    11 juni 2017
    Ha Max, wat een bijzonder stage man.
    Gaaf dat je zoveel mag meekijken en beleven, mooi dat jij zelfstandig zaken oppakt! Daar leert een mens van.
    Maak eens een foto van die manden die gevuld worden, ik ben zo benieuwd hoe ze eruit zien!
    Genießen Sie die schöne Stadt München und machen viel Spaß!
    Nicolle
  3. Frans:
    12 juni 2017
    Zo Max, 4 dames aansturen, ik vind het knap. thuis heb ik al moeite met een! Maar wat je doet lijkt het me een leuke / leerzame stage en ook goed voor je Duits. Viel Spass nog.